La reunió entre l’Ajuntament i els veïns del barri de la
Salut, celebrada dilluns passat, ha esperançat d’allò més els residents
d’aquesta castigada zona de Salou. La raó no és altra que l’asseveració de
l’alcalde de trobar una solució, el més aviat possible, a les continuades
barrancades que inunden d’aigua, fang i tot tipus de deixalles bona part dels
carrers que hi ha entre la via del tren i el passeig de Miramar.
Segons indicava ahir el president de l’associació de veïns
del barri de la Salut, Rafael Querol, l’alcalde Granados els va donar a
entendre que «l’Ajuntament treballa ara per trobar el finançament per poder
avançar ell els diners». Allò que estudia ara el govern municipal de Salou, afegia
Querol, és «accelerar la canalització del barranc en el tram que va des de la
via del tren al mar» i fer-ho pel lloc on està previst canalitzar-lo
definitivament », és a dir, en el projecte del Pla parcial del sector 03 les
Pomeres-Barenys aprovat pel ple el passat mes de febrer.
En la reunió l’alcalde Granados va detallar als veïns «tots
els passos i esforços per trobar el finançament que ajudi a solucionar la
problemàtica». Amb tot, l’alcalde de Salou no els va deixar de manifestar les
dificultats econòmiques per afrontar la urbanització del sector 03, tot afegint
que aquesta «és una prioritat » per l’Ajuntament. D’aquí la importància de la
reunió mantinguda per l’alcalde amb el conseller de Territori i Sostenibilitat,
Lluís Recoder, el passat 12 d’abril, per tal de trobar una solució al
finançament de les obres del projecte de canalització del barranc de Barenys,
avaluades en 14 milions d’euros.
Aquesta àrea del sector 03, de 85 hectàrees, inclou tres
zones diferenciades –hotelera, esportiva i una tercera d’indústria aparador amb
un parc d’oficines per a professionals i empreses–. Des de l’entitat veïnal,
que comprenen les dificultats municipals, calculaven que aquesta urbanització
global del sector 03 podria iniciar-se en un termini d’entre tres i cinc anys,
manifestava Rafael Querol, en bona part a causa dels tràmits i de les
expropiacions a fer. Per tant, remarcava Querol, la «canalització provisional
del barranc» que ens comunicà l’alcalde seria un punt d’inflexió històric per
evitar les inundacions periòdiques i «rellançar econòmicament un barri ara com
ara en hores baixes».
El president veïnal, a més a més, va voler deixar clar que
«creiem en la bona voluntat de l’Ajuntament», pel que fa a trobar mesures
pal·liatives, com les basses de decantació «a l’altura del vial de Cavet» que
frenin la baixada de deixalles i «evitin taponar la sortida del barranc, la
causa de les inundacions».
El port i la platja
de Ponent
Els veïns van traslladar a l’alcalde la preocupació per
l’estacionament de trens de mercaderies, que bloquegen el pas per alguns dels
passos a nivells durant hores, i sobretot el temor que s’ampliï el port, aquest
un projecte del Club Nàutic de Salou, per les implicacions de pèrdua de sorra
en la platja de Ponent, ja que tots els estudis, inclòs el del Nàutic, així ho
confirmen. Segons Rafael Querol, l’alcalde els va assegurar que no hi havia cap
novetat, quant a l’ampliació; els veïns, però, en cap cas s’oposen a la
remodelació del port de Salou.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada